Tècniques d’impressió dels articles publicitaris

doc logo +Sabem que en la gran majoria dels casos, per personalitzar els articles publicitaris, cal imprimir-los. Però bé, cada producte és un món i la tècnica d’impressió varia segons el material, la superfície, la quantitat …

Ja hem parlat de les diferents tècniques d’impressió en articles anteriors, però aquí intentarem recopilar tot el que cal saber sobre les tècniques de marcatge dels articles publicitaris:

Primer punt, és important facilitar un bon format d’arxiu a l’empresa que realitzarà el marcatge per assegurar una qualitat d’impressió òptima
Aquests formats són:

-Vector EPS

– Tiff, JPEG. La resolució mínima hauria de ser 600 dpi per als dissenys (línies), i 300 dpi per les escales de gris i mig-tons.

– PDF (en qualitat alta) sense comprimir. Els dissenys proveïts amb una resolució menor a 72 dpi  no serveixen!
– Per als textos, simplement per email amb la tipografia que voleu utilitzar. Si és una tipografia molt particular es     requereix que es faciliti el text traçat

Los programas mas comunes para crear esos archivos son:
– Adobe Illustrator
– Photoshop
– Quark Xpress
– CorelDraw

Ara veurem més en detall cada tècnica de marcatge:

LA TAMPOGRAFIA : Un mètode de marcatge amb el qual gairebé tot tipus de suport o forma es pot imprimir. Consisteix en una placa metàl.lica (o plàstica) revestida amb una emulsió fotosensible. Es grava la imatge per un procés químic, formant un gravat al buit, aquesta placa està recoberta de tinta i escombrada per una fulla, després un tap de silicona pressiona sobre el gravat de la placa recollint la tinta del gravat al buit i la s’aplica sobre la peça que serà impresa. En utilitzar diversos tipus de taps es pot imprimir diverses formes de producte. Es pot imprimir més d’una tinta. La majoria dels articles de plàstic estan impresos en tampografia. Per exemple mira el logo marcat al teu telèfon mòbil: pot ser imprès en tampografia!

LA SERIGRAFIA: consisteix a transferir una tinta a través d’una malla tensada en un marc, el pas de la tinta es bloqueja en les àrees on no hi haurà imatge mitjançant una emulsió UV o vernís, quedant lliure la zona on passarà la tinta.
El sistema d’impressió és repetitiu, és a dir, que una vegada que el primer model s’ha aconseguit, la impressió pot ser repetida centenars de vegades sense perdre definició. S’utilitza només per imprimir superfícies planes com samarretes, paraigües, bosses.

   EL TRANSFER : S’imprimeix el disseny sobre un paper especial que porta uns components que el fan sensible a la calor ia la pressió, així que en aplicar a una temperatura alta depenent al tipus de tèxtil a què es vagi a aplicar, el disseny queda estampat. S’usa principalment per a productes tèxtils i paraigües. l’avantatge és que es poden imprimir imatges i fotografies a tot color i fins detalls molt prims

  El BORDAT: Aquí el logotip o disseny és brodat directament. S’usa per a tot tipus de peces tèxtils: samarretes, gorres, bosses, tovalloles, etc. El preu dependrà de la mida del logo i del nombre de puntades que s’han de fer per realitzar el disseny. Com més fil es necessites, més car és el bordado.Hay un màxim de 15 colors …

GRAVAT EN LÀSER: aquest mètode s’aplica únicament a objectes metàl.lics. Es “crema” el logotip en el metall. El làser està controlat per ordinador amb la qual cosa es grava el disseny amb més precisió. Com que és un gravat, no es pot triar el color sinó que dependrà del color del metall que es va a gravar. En general, el color visible és gris o coure.

   GRAVAT AMB RELLEU: Amb un motlle o un clixé, es grava el disseny el material. pot ser cuir o silicona o paper.

LA IMPRESIÓ DIGITAL: un procés pel qual es crea una imatge a partir de les dades digitals, és a dir, a partir de les pàgines, text i imatges creades amb programes de disseny electrònic o auto-edició. La imatge és projectada mitjançant un LÀSER sobre un tambor d’impressió sobre el qual es diposita el pigment impressor, i que és després transferit i fixat al paper, mitjançant pressió i calor.
La impressió digital és per imprimir paper o cartó en petites tirades.
Personalitzar un article publicitari no és una cosa tan senzilla com imprimir un full al seu despatx. És treball professional fet per professionals. és important ensenyar primer el disseny a la persona encarregada del marcatge per assegurar que l’arxiu o format li serveix per a una qualitat òptima.

En la majoria dels casos rebràs un art final per aprovació:
Una bona prova / mostra digital final inclou:

– El nombre de referència del proveïdor.
– Els colors PMS que es vagin a imprimir.
– La posició del marcatge.
– La mida exacte d’impressió.
– Qualsevol instrucció important o canvis a efectuar.

Una prova digital és com un contracte signat amb el seu proveïdor: Un cop aprovat el disseny, es fabriqués d’acord amb allò acordat en la prova digital. Si heu aprovat un disseny amb un error, serà de la seva responsabilitat …
Moltes vegades, una resposta ràpida del client és essencial per la comanda.

Gràcies a Steph Weigert de l’empresa Zintuig Media a Hollanda!